Tuesday, July 6, 2010

Anniversary For Coworker

undermine the strength of the "Breviary of November" by Alessandra Conte Interview with Yang Lian


"Breviario di novembre" (Raffaelli Editore, 56 pp., 12 euro) della Vicenza Alessandra Conte is a debut that stands for completeness and expressive power. No coincidence that this interesting collection of poems was awarded the Prize Guido Gozzano 2009.
The breviary, in the Catholic liturgy, is a book containing the Divine Office that the church must play at different times of day. Even the poems of the Earl of prayers can be considered, but of a very particular way. They, like Stephen Wilhelm writes in the preface, are both "pious invocation and raving blasphemous, and blasphemy of sacred music." The tones can range from a reassuring and enveloping maternal tenderness until you come to a vigorous and violent destructive fury. The period in which viene situato il breviario, novembre, il mese dei morti, dà ai testi della raccolta una nota funebre, sopra la quale si innalza la voce orante che ci appare all’inizio della prima poesia: “La suora bambola chiama / nel suo letto di noce che sale / con le pareti che si perdono / ancora più in alto, dove i rondoni / gridano e circondano di voli / i morti, fatti di scritture / e guano seccato”. Colei che intonerà le preghiere del libro è una religiosa, una suora, una creatura vivente, ma nello stesso tempo è anche una bambola, porta quindi in sé una dimensione plastificata e inanimata. È insomma una figura che sta al confine tra vita e morte.
In questa duplicità riscontrabile in suora/bambola is present throughout the core of the book that wants to restore life and complexity embalmed and deities now too stiff. The Count seeks to undermine the very idea of \u200b\u200breligion, seen too often as a raft of asphyxial precepts and dogmas, which empty the relationship with the sacred, emphasizing the sense of guilt, fear, distrust for what is earthly and bodily . Heaven and earth are reunited. Nun doll test so to build a new Theogony, which rejects a vision of masculine and authoritarian God and that through the wild and invigorating look feminine element force to overcome any alphabet, so any class, gender, time and space, any stiffening. Emblematici a tal proposito i seguenti versi: “Proteggi le mie strade / dal procedere dritto. / Donami linee armoniche / e allevia le nostre vite / dalla tentazione all’angolo retto”.
La potenza del femminino, oltre a mostrarsi nella voce recitante, si rivela soprattutto nell’immagine della Madonna che viene scaraventata giù dal piedistallo degli stereotipi. Essa ridiventa così una donna, caratterizzata non solo da una nivea ed irraggiungibile purezza, ma anche da una vischiosa dimensione terrestre che si manifesta soprattutto attraverso immagini che richiamano il rosso del sangue.
Anche Dio subisce la stessa sorte. La situazione tra divinità e fedele non è più data una volta per tutte. Dio può entity even become fragile, vulnerable, in need of care, which must be recast the features: "The god of courage is dead / rolling in the bank. At the bottom, / is reborn without memories, but / with broken fingers bruised face. O God, you do not know what happened. / Die really sleep. / Die you awake, sleep policing ". Rolling the slope of clichés, God can return to popular everywhere, remain intimately close to man even in the most mundane daily: "Now that you and sometimes your kingdoms kingdoms soffiaci / a little in front of you that your reign kingdoms / preparaci dinner. "

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